Bevers (5-7 Jaar)

Wie zijn de bevers?

De leden van 5 tot 7 jaar worden bij scouting Bevers genoemd. Bevers doen samen leuke activiteiten in de natuur. Ze spelen in het Fantasiedorp Hotsjietonia en doen spelletjes met Stuiter, Sterre en Steven Stroom en andere bewoners van het dorp. Bevers herken je aan hun rode ScoutFit blouse, verder dragen ze net als alle andere scouts een das. Zo horen ze er echt bij.

Thema

Samen met hun leiding spelen de bevers in verschillende Thema’s. Per thema zijn de bevers een aantal weken bezig met sport en spel, buitenleven, stille momenten en expressie. Ook bij activiteiten van de Regio komen we bekende figuren tegen. Zo is er bijvoorbeeld ook ieder jaar een bever-doe-dag. Op zo’n dag komen alle bevers uit heel de regio bij elkaar om samen leuke en spannende avonturen te beleven. Zo’n dag staat dan ook weer in het teken van een bepaald thema.

Zomerkamp

De bevers hebben geen zomerkamp aan het einde van het seizoen maar gaan altijd een paar nachtjes logeren met hun leiding bij een scouting gebouw, tijdens dit logeer weekend is er altijd een spannend verhaal en een leuke excursie voor de Bevers.

Leiding

Bij de Bevers zijn Onno, Bente en Caro de leiding, soms worden ze ondersteund door de oudere explorers die ons graag helpen.

Tijden

De bever speltak draait op iedere zaterdag van de scouting seizoen van 10:00 uur tot 12:00 uur in ons clubgebouw de Fram, aan de Boulevard Antverpia 9b.

Kom een keertje meedoen

Heb jij zin om een keertje te komen mee spelen bij de bevers? Dat kan, je kunt een afspraak maken om een middag te komen kijken bij de bevers, je ouders zijn ook welkom om mee te doen.

Scoutfit

Als bever draag je je ScoutFit Uniform, dit uniform heeft voor elke speltak een ander kleur, zo hebben de bevers een rode blouse, de welpen een groene blouse, de scouts een beige blouse en de explorers een brique blouse. De leiding draagt de kleur blouse van de speltak waar hij/zij leiding geeft.

Je scouting uniform heeft ook nog een das, bij ons heeft de das het schotse motief Balmoral, en je hebt een dasring nodig om je das vast te knopen.

Bestel je benodigdheden via scoutshop.nl