Explorers (15-18 jaar)

Wie zijn de Explorers?

De jongeren van 15 tot en met 18 jaar worden ‘explorers’ genoemd bij Scouting. Zij organiseren hun eigen activiteiten, maken hun eigen programma en zorgen dat de gehele groep explorers (afdeling) goed loopt. Ze regelen bijvoorbeeld de financiën van hun afdeling en verdiepen zich in verschillende vaardigheden. Het gebruik van activiteitengebieden (verzamelingen van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar horen) zorgt voor variatie in het programma. Ook kunnen ze ervoor kiezen om meerdere opkomsten te besteden aan een project.

Thema

De Explorers werken niet meer met een thema. Explorers gaan voor avontuur, het onbekende verkennen. Daar ligt de grootse uitdaging. Bij de explorers krijgen ze de ruimte om je eigen talenten te ontwikkelen. Maar explorers zijn niet vrijblijvend. Je hebt respect voor jezelf, voor anderen en voor je natuurlijke omgeving. Logisch eigenlijk.

Maar je bent gelukkig niet in je eentje, je zou wel eens dikke kameraden kunnen worden. Samen uit, samen thuis. Samen het programma bedenken, samen de handen uit de mouwen steken. Samen feesten, samen opruimen, samen plezier hebben.

Zomerkamp

Het jaarlijkse hoogtepunt van het Scouting seizoen is het zomerkamp. Het zomerkamp van de explorers is net iets anders dan andere speltakken. Het kamp duurt een dag langer en vind plaats op locaties die wat verder liggen. Dan moet je denken aan Duitsland, Luxemburg en zelfs Polen. Gedurende dit kamp worden er diverse activiteiten en excursies gepland. Vaak door de leden bedacht.

Leiding

Bij de Explorers zijn Casper en Aad de begeleiding. Explorers hebben geen leiding meer, maar begeleiding die advies geeft en motiveert als dat nodig is. Zo leren ze om te gaan met verantwoordelijkheden, ontwikkelen ze zich en worden ze zelfstandig. Ze doen vaardigheden en kennis op en ontwikkelen zich continu.

Tijden

De explorer speltak draait iedere zaterdagmiddag van 14:00 uur tot 17:00 uur in ons clubgebouw de Fram, aan de Boulevard Antverpia 9b.

Kom een keertje meedoen

Heb jij zin om een keertje te komen mee spelen bij de Explorers? Dat kan, je kunt een afspraak maken om een middag te komen kijken bij de Explorers

Scoutfit

Als Explorer draag je je ScoutFit Uniform, dit uniform heeft voor elke speltak een ander kleur, zo hebben de bevers een rode blouse, de welpen een groene blouse, de scouts een beige blouse en de explorers een brique blouse. De leiding draagt de kleur blouse van de speltak waar hij/zij leiding geeft.

Je scouting uniform heeft ook nog een das, bij ons heeft de das het schotse motief Balmoral, en je hebt een dasring nodig om je das vast te knopen.

Bestel je benodigdheden via scoutshop.nl