Scouts (11-15 jaar)

Wie zijn de Scouts?

De scouts van 11 tot en met 15 jaar heten ‘scouts’. Scouts zijn niet meer bezig met het spelen in thema, zoals bij de bevers (5-7 jaar) en de welpen (7-11) jaar het geval is. Bij de scouts ligt de focus op het bewust ontwikkelen van hun Scoutingkennis en -vaardigheden.

Thema

De Scouts werken niet meer met een thema. Zij zijn voornamelijk bezig met het ontwikkelen van hun eigen interesses en karaktereigenschappen.

Naast samenwerking en elkaar helpen als er problemen zijn, is het ook belangrijk dat scouts (een deel van) een opkomst leren organiseren. Deze groep scouts wordt op deze manier relatief zelfstandig en de scouts worden voorbereid op de volgende leeftijdsgroep, de explorers, waarin ze zelf activiteiten gaan organiseren. Zo blijven scouts zich steeds verder ontwikkelen, dit heet bij Scouting de ‘doorlopende leerlijn’. Lees meer over wat Scouting is.

Zomerkamp

Gedurende het jaar gaan scouts een aantal keren kamperen, maar het zomerkamp is het hoogtepunt van het jaar. Scouts kamperen dan een week in tenten ergens in Nederland of Belgie.

Leiding

Bij de Scouts zijn Nick D, Nick G, Sjoerd, Thom en Myrthe de leiding, soms worden ze ondersteund door de oudere explorers die ons graag helpen.

Tijden

De scouts speltak draait iedere zaterdagmiddag van 14:00 uur tot 17:00 uur in ons clubgebouw de Fram, aan de Boulevard Antverpia 9b.

Kom een keertje meedoen

Heb jij zin om een keertje te komen mee spelen bij de scouts? Dat kan, je kunt een afspraak maken om een middag te komen kijken bij de bevers, je ouders zijn ook welkom om mee te doen.

Scoutfit

Als scouts draag je je ScoutFit Uniform, dit uniform heeft voor elke speltak een ander kleur, zo hebben de bevers een rode blouse, de welpen een groene blouse, de scouts een beige blouse en de explorers een brique blouse. De leiding draagt de kleur blouse van de speltak waar hij/zij leiding geeft.

Je scouting uniform heeft ook nog een das, bij ons heeft de das het schotse motief Balmoral, en je hebt een dasring nodig om je das vast te knopen.

Bestel je benodigdheden via scoutshop.nl